http://matbloggsentralen.no/

Matbloggtoppen

søndag 24. februar 2013

Mango i glass

Dessert er faktisk godt.
For meg er det viktig at den er enkel å lage og har få ingredienser, ellers gidder jeg ofte ikke å starte tilberedinga. En enkel dessert er sikkert også mye sunnere enn et kakestykke.
Her er ihvertfall en enkel dessert som ikke tar mange minuttene å lage. Frisk og god er den også, det går jeg god for!



Dette trenger du pr person;

1/2 mango (du kan bruke bær som: Jordbær, blåbær og bringebær istedet, eller en blanding av disse)
2 ss vaniljekesam
1 sjokoladekjeks (kjeksa kan skiftes ut med hakkede nøtter)

 
 

Over har jeg lagt inn bilde av kesamen jeg bruker og kjeksa. Begge ingrediensene kjøpes overalt.


¤ Skrell mangoen og del den i biter. Legg bitene i et glass.
¤ Legg 2 ss vaniljekesam over mangoen.
¤ Knus en kjeks og legg bitene på toppen av desserten.
Fiks ferdig!

Denne desserten kan nesten varieres i det uendelige, men kesam må du ha. Du kan bruke kesam naturell også, eller en blanding av kesam- og yoghurt naturell. Bløte bær og frukter kan brukes i alle varianter og blandinger. Bruker du hakkede nøtter, kan du spre litt flytende honning over dem tilslutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar