http://matbloggsentralen.no/

Matbloggtoppen

lørdag 20. oktober 2012

Torsk med pasta og middelhavsgrønnsaker.

Denne oppskrifta fant jeg på Trines matblogg. Hun har en kjempefin blogg og  alle oppskriftene jeg har prøvd derfra har vært vellykket. Så jeg anbefaler deg å ta en tur dit.

Grønnsakrøra smakte utrolig godt til den milde fisken og pastaen!
Denne torskemiddagen tar minimalt med tid å lage. Den viktigste ingrediensen i grønnsaksblandingen er kapers. Den syns jeg ikke du skal utelate. Jeg brukte grønne oliven, for det var det jeg hadde, men det er nok enda et hakk bedre med svarte.


Dette er en omtrentlig oppskrift. Grønnsakene holder til 2-3 porsoner:

Du trenger ca 300 g torskefilet pr person (du kan også bruke seifilet.)
Salt og pepper.
Saft av 1/2 lime

Grønnsakrøre:
1/2 dl olivenolje
15 cherrytomater delt i 2
Persille eller timian
1 fedd hvitløk
1 ss kapers
1 ss pinjekjerner
12 svarte oliven

Pastarør eller -skruer kokes etter anvisning på pakken.


¤ Varm ovnen til 200 grader.
¤ Legg fiskefileten på en ovnsplate dekket med bakepapir.
¤ Salte og pepre fisken og klem limesaft over.
¤ Stekes i 12 minutter midt i ovnen.

Grønnsakrøre:
¤ Varm olivenolje i en panne.
¤ Tilsett tomatene (som er delt i 2) og la dem frese et par minutter.


¤ Tilsett hakket hvitløk, kapers, oliven, pinjekjerner og ønsket krydder.
¤ Jeg klemte litt limesaft over grønnsakene også, og det smakte bra!


¤ La det hele bli varmt. Det trenger ikke koke.
Server fisken med grønnsakrøra og pastaen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar