http://matbloggsentralen.no/

Matbloggtoppen

mandag 22. oktober 2012

Indisk fiskegryte

Denne oppskrifta tror jeg at jeg har fått av kantine-Jacob (du må være fra Namsos for å skjønne akkurat det).
Jeg har laget den mange ganger.
Litt søt smak på sausen faktisk, men den er god. Du bruker stort sett ingredienser du har i skapet fra før, unntatt fisken.
Server en salat til og litt ris, så er middagen klar.


Dette trenger du til 4:

800 g torskefilet
Litt olje eller smør til å smøre forma
2 dl kremfløte (ikke bruk lettvarianten her, da sprekker sausen)
2 ss eddik
2 ss olje (jeg bruker det jeg har av oliven-, mais-, raps- eller solsikkeolje)
6 ss ketchup
2 ts sennep
2 ts karri
1/2 ts salt

¤ Varm ovnen til 200 grader.
¤ Smør en ildfast form med litt smør eller olje.
¤ Legg fiskefileten i forma (du trenger ikke salte og pepre fisken).


¤ Bland resten av ingrediensene (fløte, eddik, olje, ketchup, sennep, karri og salt) i en bolle og rør det hele sammen.
¤ Tøm det over fisken.


¤ Steks midt i ovnen i 40 minutter.


Server med kokt ris og en enkel salat. Du kan gjerne ha mais i salaten, det smaker godt til den litt søte sausen på fisken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar