http://matbloggsentralen.no/

Matbloggtoppen

torsdag 25. oktober 2012

Ole Severin spesial

En skikkelig god oppskrift på laks-i-pakke.

Jeg gir deg oppskrift til en person, sånn jeg har fått den av min sønn.  Du har middagen klar på en halv time. Kok ris til, det smaker godt.

Jeg kan love deg at du blir fornøyd!


Dette trenger du pr. person:

250 g laksefilet (den kan godt være frossen)
1 ts pesto, her bruker jeg ferdigkjøpt
Litt rødløk i tynne skiver
4 cherrytomater eller 1 vanlig tomat
1 ts olivenolje til å smøre alminiumsfolien med
1 bit alminiumsfolie

¤ Varm ovnen til 200 grader.
¤ Riv av et passe stort ark med alminiumsfolie.
¤ Ha litt olivenolje på folien og legg laksefileten oppå. Jeg salter ikke fileten, men setter heller salt på bordet når den serveres.


 
¤ Smør pestoen over laksen.
 


¤ Legg tynne ringer av rødløk på.

 
¤ Del cherrytomater i to, eller del vanlig tomat i skiver og legg på laksen.
 


¤ Pakk folien godt rundt det hele. Legg pakken på en ovnsplate og putt den midt i ovnen. Har du brukt fersk laksefilet, holder det med 20 minutter i ovnen, men bruker du frossen filet må det hele stå i ovnen i 30 minutter.
Sjekk om laksen er ferdig etter endt steketid. Den skal være gjennomstekt, men ikke tørrstekt. Det vil si at fisken skal bli lys og matt i fargen, men kan godt ha litt rå-laks farge helt innerst.

¤ Server med kokt ris.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar