http://matbloggsentralen.no/

Matbloggtoppen

onsdag 7. mars 2012

Thousand island

Hjemmelaget er faktisk mange ganger bedre enn kjøpt, og spesielt gjelder det denne sausen. Den hjemmelagede versonen er ikke så holdbar som den på flaske, men så var det smaken, den er 100 ganger bedre! Jeg lover!
Her får du min oppskrift som jeg har hentet fra en av matskribent Andreas Viestads bøker.
Jeg bruker den på hamburger spesielt, men thousand island går jo til det meste.


Denne oppskriften gir ca 2 dl ferdig saus:
1 dl majones (ikke bruk lett-majones sier nå jeg, jeg syns den smaker papir...)
1/2 dl lettrømme
3 ss ketsjup
1 ss finhakket løk (og den må hakkes fint-fint, ellers kan du utelate den)
2 ss finhakket rød paprika (det er med den som med løken, den må hakkes fint ellers utelater du den)
1 ts paprikapulver
1/2 ts salt
Fint, fint skal det hakkes.....

¤ Bland alle ingrediensene i en bolle og la det hele stå kaldt, helst i kjøleskapet en halv times tid før du spiser det. Da får smakene satt seg og den blir skikkelig god. MEN er du skrubbsulten så kan den spises med en gang. Den smaker bra da også.
¤ Du kan tilsette hakket gressløk og litt chilisaus hvis du vil ha ekstra mye smak.

4 kommentarer:

  1. fantastisk god,har prøvd andre, men denne satt :-)

    SvarSlett
  2. Hei! Det ble jeg glad for å høre! Takk for at du tok deg tid til å kommentere!

    SvarSlett
  3. Kjempegod, spesielt til tacopizza.

    SvarSlett
  4. Hei. Takk for det! Jeg er alltid glad for å høre at det smaker!

    SvarSlett