http://matbloggsentralen.no/

Matbloggtoppen

fredag 29. mai 2015

Laks i wraps á lá Tomas og Harriet

Denne oppskrifta har jeg fått av mine gode naboer på Otterøya, og jeg har fått tillatelse til å bruke den på bloggen.
Det er en kjempegod fiskerett som du lager i en fei. Har du rester av kokt laks kan du fint bruke det.
Du ser at det er en omtrentlig oppskrift, så du må "tenke-litt-sjæl" på hvor mye du trenger av de forskjellige ingrediensene. 
Jeg vil antyde at sausen holder til 4 personer.





Wraps, 2 til hver
Stekt (eller kokt) laks

1 liten boks mais
Revet ost (jeg bruker cheddar, men her tar du den osten du liker best)

Saus:
1 beger rømme, jeg bruker lettrømme
1 god sprut majones
1 ss sukker
1 finhakket løk
2 sylteagurker, finhakket
1 kokt egg, hakket
(Har du frisk gressløk eller dill, kan du hakke det og blande i sausen. Det smaker bra og ser pent ut.)

¤ Varm wrapsen i ovnen. Det står på pakken hvor varm ovnen skal være og hvor lenge den skal stå i ovnen, men sånn vanligvis skal du legge dem inn i aluminiumfolie, ha ovnen på 140 grader og varme dem i 10 minutter.
¤ Hardkok egget. Jeg legger egget i kaldt vann og koker det i 5 minutter etter at vannet er kokt opp.
¤ Skrell av skallet og hakk egget.
¤ Hakk løk og sylteagurk fint.
¤ Bland rømme, majones og sukker og rør det godt sammen.
¤ Bland løk, agurk og egg inn i rømmeblandingen.




Når du skal servere, legger du laks og mais inn i wrapsen og har på saus og litt revet ost. Rull wrapsen sammen og nyt!

3 kommentarer:

  1. Hi there to every body, it's my first visit of this weblog;
    this web site carries remarkable and genuinely good material
    in support of readers.

    Also visit my page - CT limo

    SvarSlett
  2. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    SvarSlett
  3. El uso de un turismo deportivo, pasar por debajo de un balcón mientras la vecina riega las macetas, la costumbre de tomarse una cerveza, una copita….


    Mi p�gina web :: el mejor vibrador del mundo (Http://www.blogigo.com)

    SvarSlett